EDIÇÃO 2012 - Volume 1



Estudo do processo de desenvolvimento de novos produtos em vinícolas paulistas
Study for development of new products wineries in São Paulo state
Heloísa Valarine Battagin; Luís Fernando Soares Zuin; Poliana Bruno Zuin


8

Gestão e Educação Ambiental: implantação do programa de coleta seletiva em uma empresa localizada na cidade de Barueri-SP
Management and Environmental Education: implementation of selective collection program in a company located in the city of Barueri-SP
Camila Antonia Salviano; Poliana Bruno Zuin



22

Regulação, autoregulação e o mercado de capitais: técnicas de formação de clusters e upgrade de mercado
Regulation, self-regulation and the stock market: techniques of formation of clusters and upgrade of market
Carolina Leister



34

O desafio em manter funcionários motivados
The challenge in keeping employees motivated
Edilson Patreze



42

As bases do processo de institucionalização do Marketing nos Estados Unidos no início do século XX - os primeiros cursos, centros de pesquisa, pesquisadores e obras
The basis of the process of institutionalization of Marketing in the United States at the beginning of the twentieth century - first courses, research, researchers and works
Sérgio Luis Ignácio de Oliveira



54



70



94



105